Visa alla bilder
Visa film

Ferrari 348 Spider — 1994

En Ferrari med en passionerad ägare som aldrig prutade på brukandets möjligheter för biltypen.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Fin, välskött och välanvänd 348:a utan att vara sliten."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
Mäklas info_outline
Objektet är sålt efter förhandling eller förhandling pågår
OBJEKTNR
LAGERORT
12390
GÖTEBORG
RESERVATIONSPRIS
Ej uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande Ferrari 348?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Fin, välskött och välanvänd 348:a utan att vara sliten."

Beskrivning

Ferrari 348 Spider presenterades först 1993, fyra år efter coupé- och targa-versionerna, och även samma år som de lite starkare GTB/GTS-modellerna 348:an är till storleken en liten, smidig och förhållandevis lätt sportvagn. Även V8:an på 3,4 liter och 300 hk är lätt och smidig. En 348 Spider var när den kom faktiskt Ferraris första helhjärtade och riktiga cabriolet/roadster/spider-kaross på 20 år. 348 rörde sig som ny i gränslandet inför Ferrari-fabrikens medvetna förändring där 360 Modena var det stora steget till bättre lönsamhet och bättre modellportfölj. Förhållandevis prisvärd idag håller den sig ändå på bra nivåer. Designmässigt har den detaljer som tar upp linjerna hos åttiotalsikonen Testarossa, i synnerhet de ribbade luftintagen framför bakhjulen.
Den här bilens ägare var en passionerad entusiast och väldigt aktiv i svenska Ferrariklubben. Bilens körsträcka är normal för åldern och ägaren tog den ofta på långturer, även om en modernare 458 Italia inhandlades för fortsatta Europa-resor i snygg Ferrari-style.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    1994/1994 
  • Första registreringsdatum
    2000-06-09 
  • Avläst mätarställning
    61900 km 
  • Kw / hk
    235 / 320 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Skinn 
  • Färg
    Rosso Corsa 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    Bilen är inlämnad för kamremsbyte, en serviceåtgärd som måste göras med ganska täta intervaller jämfört med andra lite vanligare sportvagnar. Den har därför ännu inte kunnat provköras.

  • Skick interiör:

    Inredningen bär spår av normal användning för körsträckan. Förarstolen är typiskt sliten vid insteget på vänster sida. I övrigt helt och snyggt.

  • Skick exteriör:

    Fin lack med några småskador och repor, den mest framträdande sitter på vänster framskärm ihop med de uppfällbara strålkastarna.
    Vänster bakhjul har en skada på fälgbanans ytterkant Heoch är inget som påverkar uppträdandet, det hjulet har rullat till Italien t/r en gång utan att klaga eller tappa luften.

  • Skick helhet:

    En värdig Ferrari som har brukats på ett sätt som många entusiaster uppskattar.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Avst 2018-04-15
Ursprungsbesiktning: 2000-05-18 (regbes)
Datum i trafik första gången: 2000-06-09 (931022)
Direktimport: Ja ANNAT (privatimport från EU-land) OBS! Fordonet är taget i trafik tidigare i annat land)
Besiktigad tom: - 2018-03-31
Senast godkända besiktning: 2017-05-24
Körförbud: Ja
Skattebefriad: Nej
Årsskatt: 2413 Kr Betalningsmånad: Apr 2019
Debitering vid påställn: 1407 Kr
Antal ägare: 4

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning

För visning av fordonet kontakta handläggare Peter Sundfeldt

Mail: peter.sundfeldt@bilwebauctions.se
Telefon: +46 705 38 80 22

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till Peter Sundfeldt på telefon +46 705 38 80 22 eller maila till
peter.sundfeldt@bilwebauctions.se

Hämtning skall ske senast fredagen den 22:e november 2019.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG